به گزارش راسخون؛ فاکس نیوز مدعی شد که چند موشک دوربرد ایرانی در نزدیکی ناو هواپیمابر نیمیتز فرود آمده است. بنا بر این گزارش ادعا شده: این موشک‌ها که در مانور سپاه پاسداران شلیک شده در فاصله ۱۰۰ مایلی ناو امریکایی فرود آمده است.

فاکس نیوز همچنین ادعا کرده که یک موشک در فاصله بیست مایلی یک کشتی تجاری فرود آمده است.گفتنی است رسانه‌های آمریکایی با ادعای تهدید کشتیرانی تجاری، همواره تلاش داشته‌اند قدرت‌نمایی نظامی ایران در مانورها را تحت الشعاع قرار دهند.
 

موشک‌های بالستیک ایران 100 مایلی ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس



 
شبکه خبری فاکس‌نیوز شنبه شب به وقت تهران به نقل از مقامات آمریکایی که به دلایل امنیتی خواسته‌اند که نامشان فاش نشود گزارش داد که دست‌کم یک فروند از موشک‌های بالستیک شلیک شده در جریان رزمایش موشکی بزرگ ایران در 100 مایلی ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس نیمیتز و ناوگروه همراه آن در اقیانوس هند فرود آمده و منفجر شده است.

یکی از این مقامات آمریکایی به فاکس نیوز گفته است: «ما از قبل انتظار شلیک موشک [به آب‌های نزدیک ناو نیمیتز] را داشتیم، اما نگرانی ما این بود که ایران قصد دارد موشک را در چه فاصله‌ای فرود بیاورد.»

یکصد مایلی فاصله‌ای نیست که در دید نیمیتس یا کشتی های اسکورت آن باشد بلکه ماهواره های جاسوسی آمریکا که در فضا گردش می کنند این موشک ها را ردیابی کردند.

در عین حال فاکس‌نیوز خاطرنشان کرده است که مشخص نیست که آیا رادارهای ناوچه‌های موشک‌اندازی که ناو هواپیمابر نیمیتز را اسکورت می‌کنند، توانسته‌اند موشک‌های ایرانی را رصد کنند یا خیر.
 

رزمایش موشکی پیامبر اعظم



 
مرحله دوم و نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از روز جمعه در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد، روز شنبه با اجرای عملیات راهبردی موشک‌های بالستیک دوربرد ضد ناوهای متخاصم فرضی دشمن و انهدام اهداف به انجام رسید.

در این مرحله از رزمایش که با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسین سلامی‌فرمانده کل سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی برگزار شد، پس از کشف موقعیت ناوهای متخاصم فرضی دشمن توسط سامانه‌های اطلاعاتی نیروی هوافضای سپاه، موشک‌های بالستیک دوربرد کلاس‌های متنوع از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری اهداف منظور رزمایش در شمال اقیانوس هند را با موفقیت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

رزمایش پیامبراعظم(ص) ۱۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ازجمله رزمایش‌های سالیانه است که مرحله نخست این رزمایش با اجرای عملیات‌ترکیبی موشکی و پهپادی و تمرین تهاجم به ارکان دفاعی دشمن به انجام رسید.
 

ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن تمرین شد



 
امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵ با‌ اشاره به مراحل مختلف این رزمایش و بیان اینکه دو نوع تهدید متصور را پیش رو داریم گفت: اگر دشمنانمان روزی بخواهند شیطنت کنند یک بخش استفاده از پایگاه‌های ثابت و زمینی است که در مرحله اول رزمایش با ‌ترکیبی از استفاده پهپادها و موشک‌های زمین به زمین مقابله با آنها تمرین شد؛ تهدید دوم نیز جنبه دریایی دارد که مقابله با ناوگان متخاصم دشمن فرضی در مرحله نهایی این رزمایش به‌خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه در گذشته تا محدوده ۳۰۰ کیلومتری در خلیج ‌فارس این اقدام صورت گرفته بود اظهار کرد: امروز هدف ما انهدام ناوگان دشمن در شمال اقیانوس هند و در فاصله هزار و ۸۰۰ کیلومتری بود که موشک‌های بالستیک به سمت این منطقه روانه شد و اهداف را منهدم کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از مرحله نهایی رزمایش پیامبراعظم(ص) ۱۵ به‌عنوان تمرین ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن در بخش‌های دریایی یاد کرد و گفت: درصورتی‌که دشمنان ما در شعاع ۲ هزار کیلومتری ناکارآمد شوند، درواقع با ناکارآمدی قطعی مواجه و توان شلیک موشک‌های کروز را نداشته و دیگر هواپیمایی نمی‌تواند از روی این ناوها بلند شود.

سردار حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه روند ارتقای توان موشکی جمهوری اسلامی را باید از اعتراف دشمن به این توان بازدارنده شنید گفت: همین‌که دشمنان ما روی مسئله موشکی متمرکز شده‌اند و دائماً در این خصوص ابراز نگرانی کرده و از محدود کردن آن سخن می‌گویند به دلیل قدرتی است که وجود داشته و روزبه‌روز در حال رشد است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه پیش از انقلاب به ‌هیچ ‌عنوان توان موشکی زمین به زمین نداشتیم و این توانمندی‌ها تنها مختص قدرت‌ها بود، اظهار کرد: موشک‌ها ابزار تولید قدرت و امنیت برای ملت شریف ایران هستند و امروز به فضل الهی از ایده تا محصول همه ایرانی می‌باشند.

واکنش کاربران






















منبع:
1.تسنیم /مقامات آمریکایی: موشک بالستیک ایرانی در ۱۰۰ مایلی ناو نیمیتز فرود آمده است
2.عصرایران / فاکس نیوز: فرود موشک ایران در 100 مایلی ناو هواپیمابر آمریکایی
3.روزنامه کیهان / تحقیر آمریکا و اسرائیل در رزمایش بزرگ موشکی- پهپادی ایران
4.جماران / ادعای آمریکا در مورد فرود موشک های ایران در نزدیکی یک ناو
توییتر

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.